דוגמאות לפיתוח שיחה "חשבונית" בכיתה
תרגול
כזה ילווה את הכיתה גם בלימוד היחידות
המתקדמות,
ובעבודה
על מספרים גדולים מעשר.
בכל
מספר יש להציג הדגמות רבות.
נתחיל
ב-1. חשוב
לעשות התאמה בין המספר לבין העצמים הנמנים,
למשל, נתון עמוד ובו ציורים של עצמים שונים:
התמונה מתוך קשרים והכשרים, כתה א' ספר 1 |
מ: כמה גלגלים לאופניים בציור שבעמוד?ת: שניים.מ: היכן יש לנו שני דברים? [הכוונה על השולחן שעובדים לידו, ולא בתמונה]ת: יש פה שני ספלים.מ: הנח את שני הספלים על השולחן של _______מ: מי יכול להצטרף ולחפש 2 עצמים נוספים? הנח אותם על ____, מנה אותם.מ: שימו לב: שני ילדים, שתי ילדות.
בעת
המנייה בעל-פה
יש להקפיד על שימוש נכון בזכר ובנקבה החל
מההתחלה.
המורה
תיתן קודם דוגמאות לסיפורים חשבוניים
ורק אחר-כך
תפנה לילדים ותבקש שהם יספרו סיפורים
כאלה.
מ: מי יכול לספר לנו סיפור חשבוני על 2?
ת: יש לי שני עפרונות. (מראה לכיתה).ת: היה לי עיפרון אחד ולקחתי עוד עיפרון. עכשיו יש לי שני עפרונות.
* נכתב על ידי תלמה גביש ומפורסם באישורה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה