יום חמישי, 19 באפריל 2012

דוגמאות לפיתוח שיחה "חשבונית" בכיתה


דוגמאות לפיתוח שיחה "חשבונית" בכיתה

תרגול כזה ילווה את הכיתה גם בלימוד היחידות המתקדמות, ובעבודה על מספרים גדולים מעשר.
בכל מספר יש להציג הדגמות רבות. נתחיל ב-1. חשוב לעשות התאמה בין המספר לבין העצמים הנמנים, למשל, נתון עמוד ובו ציורים של עצמים שונים:
התמונה מתוך קשרים והכשרים, כתה א' ספר 1
מ: כמה גלגלים לאופניים בציור שבעמוד?ת: שניים.מ: היכן יש לנו שני דברים? [הכוונה על השולחן שעובדים לידו, ולא בתמונה]ת: יש פה שני ספלים.מ: הנח את שני הספלים על השולחן של _______מ: מי יכול להצטרף ולחפש 2 עצמים נוספים? הנח אותם על ____, מנה אותם.מ: שימו לב: שני ילדים, שתי ילדות.
בעת המנייה בעל-פה יש להקפיד על שימוש נכון בזכר ובנקבה החל מההתחלה.
המורה תיתן קודם דוגמאות לסיפורים חשבוניים ורק אחר-כך תפנה לילדים ותבקש שהם יספרו סיפורים כאלה.
מ: מי יכול לספר לנו סיפור חשבוני על 2?
ת: יש לי שני עפרונות. (מראה לכיתה).ת: היה לי עיפרון אחד ולקחתי עוד עיפרון. עכשיו יש לי שני עפרונות.

* נכתב על ידי תלמה גביש ומפורסם באישורה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה